Pravdepodobne. .. .. probably. .. .

13. júna 2016, cosimo, Nezaradené
Značka Carlsberg je už roky synonymom stabilnej firmy a kvalitného piva pre milióny spotrebiteľov na celom svete. Globalizácia spolu so silným marketingom urobila z tejto firmy silného hráča na trhu a je to momentálne piaty najväčší pivovar na svete. V roku 2013 Carlsberg vyprodukoval 138,7 mil. hektolitrov piva.  Firma je kótovaná na burze v Kodani a má trhovú hodnotu 12,36 miliardy eur. Do portfólia firmy patrí ruský pivovar Baltika, ktorý má dominantné postavenie na ruskom trhu (38%)plus cider Somersby a okrem toho ďalších 500 značiek piva. Pivovar Carlsberg sa zameriava v marketingu hlavne na športových fanúšikov a bol sponzorom troch predchádzajúcich Majstrovstiev Európy vo futbale a niektorých špičkových klubov z Premier League. Hlavne Majstrovstvá Európy mali synergický efekt na spotrebu piva a takisto akcie firmy rástli oproti hodnotám zo začiatku roku , v ktorom sa konal šampionát .Na rast má vplyv aj ročné obdobie pretože v období marec až september sa zvyšuje spotreba piva nielen v Európe ale aj Severnej Amerike. Dá sa očakávať, že priaznivý efekt ME vo futbale sa prejaví vo forme rastu akcií v polovici septembra až začiatkom októbra.  Čo sa týka ekonomických ukazovateľov , tak dlh firmy sa znížil oproti roku 2014 o 966 mil.eur. a free cash  flow sa zvýšil o 602mil. eur .(obdobie 2014/2015).Ak sa pozrieme na rating tak zahraničné banky ako napr. Sociéte Generale zmenily rating z ,,sell´´ na ,,buy´´. Agentúra Moody´s síce zhoršila výhľad na negatívny kvôli pádu rubľa a tlaku na spotrebiteľov v Rusku ale tieto výpadky môžu byť vykryté na jednej strane kúpou pivovaru v Číne (Chongqing v r. 2013) ale aj očakávanou zvýšenou spotrebou v Západnej Európe.