The Soft Bank Group z Japonska plánuje prostredníctvom FIFA investovať do 2 nových turnajov 25 miliárd dolárov. V pláne je svetová liga pre národné týmy ( 2 ročný cyklus) a turnaj pre 24 špičkových klubov z Európy, USA a Ázie(4 ročný cyklus). Každý turnaj by mal garantovaný príjem alebo dotáciu od Soft Bank Group 2-3 miliardy dolárov. Top sedem klubov Európy vrátane Realu a Barcelony predbežne súhlasili s návrhom s tým, že ako štartovné obdržia 100 mil.euro.Jediný, kto kritizuje tento odvážny podnik je vlastník Juventusu Andrea Agnelli a predseda UEFA Aleksander Ceferin. Agnelli, momentálne predseda ECA, sa už skôr vyjadril pre denník Guardian v tom zmysle, že uvažuje nad rozšírením počtu zápasov v Lige majstrov, tým že súťaž bude mať 4 základné skupiny po 8 členov.
Predstaviteľ UEFA sa vyjadril, že niektorí kolegovia z FIFA sú zaslepení honbou za profitom a sú kvôli tomu ochotní predať dušu futbalu pochybným fondom z Ázie. Cieľom Soft Bank Group je kontrolovať obchodné aktivity FIFA v spoločnom podniku FIFA Digital Corp., pod ktorý spadá aj 150 mil. kontrakt s EA Sports. Podľa interných analýz Soft Bank Group počítajú so ziskom na každý turnaj v hodnote emiliardy dolárov.
S čím však analýzy bánk nepočítajú je to, prečo sú turnaje MS a LM tak sledované.Hlavným dôvodom je prestíž spojená s tradíciou a dlhou históriou. MS vo futbale začali v roku 1930 z iniciatívy Julesa Rimeta a konali sa v Uruguaji, ktorý aj prvý turnaj vyhral.Víťaz získava prestížnu trofej Zlatú Niké, od r. 1974 World Cup.S turnajom sú spojené mnohé príbehy a legendy, ktoré vytvárajú celkovú auru a príťažlivosť podujatia v celosvetovom meradle. Podobne to je aj s Pohárom Európskych majstrov v zahraničí známom ako European Cup, v súčastnosti Liga Majstrov.EPM datuje svoju históriu od 50- tych rokov s piatimi víťazstvami v rade pre Real Madrid až po súčasnú dominanciu bieleho baletu. História zahrňuje pamätné finále z r. 1999, kde Manchester United počas 2 minút šokoval Bayern alebo rok 2005, keď liverpoolsky scoussers zarmútili tifosi AC Miláno. To sú veci, ktoré sa nedajú kúpiť a nie je ich možné vyčísliť v súvahách a finančných analýzach účtovníkov v Ernst and Young či KPMG.
Za Soft Bank Group stojí Masayoshi SON, najbohatší muž Japonska, ktorý vytvoril investičný fond Vision Fund s kapitálom viac ako 40 mld. dolárov, prostredníctvom ktorého investuje do firiem ako Uber, či jeho čínskej alternatívy Didi Chuxing. Vo fonde sa angažuje aj saudskoarabský princ Mohammed bin Salmad, ktorý sa netají ambíciou ovplyvňovať dianie vo svetovom športe číslo 1.
CEO Soft Bank Group sa v minulosti už podieľal na aktvitách spojených s americkou MLS, kde spolu s Davidom Beckhamom stoja za rozšírením ligy do Miami. Hoci je futbal v USA na vzostupe, stále sa nedá porovnávať príjmami či prestížou s európskymi ligami.
V USA sa v poslednej dobe objavili úvahy, že by radi pripravili Európu o obrovské zisky, ktoré plynú z LM už len tým, že by radi usporiadali finále tejto súťaže v NY alebo LA. Podobné plány sa týkali aj El Clássica.Zatiaľ to neprešlo.
Celá debata | RSS tejto debaty